Kakšna naj bo dobra domena?

Domena vaše spletne strani naj ima naslednje značilnosti:

Naj bo kratka

Krajša ko bo domena, lažje si jo bodo stranke zapomnile in lažje jo bodo vpisale v naslovno vrstico brkljalnika. Če se le da, naj bo vaša domena le ena beseda ali splošno znana kratica. Npr. ozs.si je vsekakor veliko boljša domena, kot pa obrtna-zbornica-slovenije.si. Težava pa se pojavi takoj, saj besed ni neomejeno mnogo. Če želite kratko, enobesedno domeno, jo morate rezervirati čim prej, vsekakor prej kot konkurenca!

Je ni težko zapisati

Domena mora biti enostavna, tako da se lahko enostavno črkuje in zapiše. Izogibati se je treba podvajanju znakov. Domena naj bo lahko zapisljiva tudi za tiste, ki jo bodo slišali prek radijskega oglasa ali jim jo boste povedali po telefonu. V tej točki priporočamo podjetjem, ki jim domači trg predstavlja večinski del poslovanja, da uporabijo izključno slovenščino, saj so različne tuje besede in izpeljanke za večino potencialnih strank težje zapisljive.

Povezana naj bo z dejavnostjo vašega podjetja in konkurenčno prednostjo

Kot smo že omenili, naj stranke pridejo na našo spletno stran tudi z ugibanjem. Kaj menite, katero stran bo stranka našla hitreje? Tisto z domeno mizarstvo-ivan-novak-sp.si ali mizarstvo.si? Ne pozabite, da nekateri iskalci informacij na internetu preprosto ugibajo in vpišejo naslov v naslovno vrstico ter počakajo, kakšne rezultate bodo dobili. Svojo domeno prav tako povežite z dejavnostjo, ki jo opravljate, ali s svojo blagovno znamko. Najboljše domene so tiste, ki v mislih potencialnega kupca takoj ustvarijo neko predstavo. S tem bodo obiskovalci takoj vedeli, kaj lahko na vaši strani pričakujejo in kaj ponujate.

Izogibajte se nekaterim znakom

Pri večini domen je dovoljen znak vezaj (-). Prav tako bo predvidoma v kratkem možno pri večini komercialnih domen dodajati še različne znake kot so &, podčrtaj (_) itd. Izogibajte se teh znakov, če se le da! Npr. vezaj se je do sedaj v praksi pokazal kot zelo problematičen, saj si ga večina uporabnikov ne zapomni, pa še težko ga najdejo na tipkovnici. Eden izmed najbolj znanih primerov je ameriška veriga prodajaln Wal-Mart. Za svojo internetno trgovino so uporabili domeno wal-mart.com. Čeprav se firma podjetja v originalu piše z vezajem, je večina strank pozabila vpisovati ta znak, na naslovu walmart.com pa ni našla nič. Zato je moralo podjetje, če je hotelo rešiti svojo internetno trgovino, registrirati domeno walmart.com, nakar se je internetna prodaja drastično povečala. Še zmeraj pa je podjetje zaradi že prej opisanih razlogov obdržalo obe domeni, tako da na naslovu www.mal-mart.com najdete preusmeritev na naslov www.walmart.com.

Če boste upoštevali ta navodila, boste imeli dobro domeno spletne strani, ki je lahko temeljni kamen vašega uspeha v internetnem svetu. Čim prej razmislite, s katero domeno boste povečali prepoznavnost svoje spletne strani in jo registrirajte, v prihodnjih številkah pa bomo opisali še nekaj drugih tehnik, kako povečati prepoznavnost in obiskanost spletne strani vašega podjetja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *